Câte produse locale cumpărăm după carantină: Sondaj

Sondaj_ câte produse locale cumpăram înainte de carantină și câte acum_ (1)

În 7 august 2020 am fost la o locație nou deschisă în Brașov , unde găsim produse locale curate. Vă spun doar pe scurt despre asta, pentru că voi reveni cu un articol amplu despre locație și poveștile din spatele produselor.

Mergând la noua locație cu produse locale din Brașov, am început să mă gândesc de ce noi, românii, nu acordăm destulă atenție produselor făcute cu dedicație în România. Cum ar fi să avem tot mai multe locuri faine de vizitat și tot mai mulți producători locali de încredere care să ne hrănească? Cum ar fi să mâncăm slow food acasă, în oraș și pe stradă, în loc de fast food?

slow food Brasov Piata Sfatului

Ar fi atât de ușor să ne bucurăm de creșterea calității și a numărului de producători locali, mai ales că avem ocazia să ne sprijinim sănătatea prin prospețimea și nivelul nutrițional al produselor care se perpelesc sub soare la câțiva kilometri de noi.

Ce mă mai gândeam este că noi nici măcar nu știm ce impact au alegerile noastre zilnice asupra noastră în primul rând. Pentru că totul este ciclic, ceea ce dai, aia primești. Una dintre metodele prin care putem afla cum stăm la capitolul „produse locale” este să ajutăm cercetătorii să ne dea răspunsurile.

Durează puțin să completezi un chestionar care, după ce o mână de cercetători dedicați își fac treaba, îți aduc răspunsul mult căutat:

Câte produse locale cumpăram noi, românii, înainte de pandemie și câte cumpărăm acum? 

Răspunsurile astea ar putea face diferența dintre o strategie bazată pe realitatea din țară și o fantezie optimistă care are, în final, parte doar de critici.

Să nu ne mai plângem că alții nu pot gândi strategii adaptate pieței românești dacă noi, care SUNTEM piața românească, nu participăm activ la soluții. Măcar printr-un pas mic – să completăm chestionarele cercetătorilor științifici, ca să aflăm cu toții unde ne situăm. Să știm încotro o luăm, să nu mai mergem pe orbecăite.

Rural Development Research Platform (RDRP) realizează un studiu științific privind datele sociologice privind achiziția și consumul de produse alimentare în România. Studiul nostru a pornit în 2019, dar, o dată cu intervenția pandemie COVID 19, ne-am propus să îl dezvoltăm și în sensul înțelegerii influenței crizelor majore asupra comportamentului nostru alimentar. Răspunsurile dumneavoastră ne pot ajuta în încercarea noastră de a observa diferențele, de a le analiza și de a gândi soluții eficiente pentru o aprovizionare și o hrănire sănătoasă.
Vă mulțumim,
Ioan Sebastian Brumă
Președinte RDRP”

COMPLETEAZĂ chestionarul AICI

Și să vă spun și că două lucrări ale RDRP sunt menționate ca referințe în analiza SWOT a Ministerului Agriculturii, pentru următorul plan strategic național? Cercetările în domeniu au influență în deciziile politice, așa că noi avem indirect un cuvânt de spus și aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Main Menu